HARC header
HARC header
HARC header
HARC header
HARC header
HARC header

Tijdschema Historic Zandvoort Trophy & Vrij Rijden dag bekend

Klik hier voor het tijdschema van de Vrij Rijden Dag op 28 april.

Klik hier om je in te schrijven voor de Vrij Rijden Dag.

Klik hier voor het tijdschema van de State of Art Historic Zandvoort Trophy.

De veertigste editie van de Historic Zandvoort Trophy belooft een gezellig historisch racefeestje te worden, met volop actie zowel op als naast het circuit. 
Natuurlijk wordt er geracet op de baan, we hebben vier verschillende raceklassen die in actie komen. De MG Triumph Competitions is een Nederlands-Duits samenwerkingsverband dat al vele jaren garant staat voor mooie races. Een groot veld Britse volbloedsportwagens gaat de strijd aan, verdeeld over verschillende klassen. Reken op een vloot Triumphs van de typen TR3, 4, 5 en 6 alsmede MG’s van de populaire typen A en B. Maar in deze serie is ook plek voor British Sportscars die je minder vaak ziet, zoals de Morgan +8, Marcos 1800 en de Warwick GT. 
Het NK HTGT powered by Gamma is het oudste Nederlandse historische kampioenschap en wordt al ruim 20 jaar onder de HARC-vlag georganiseerd. Het staat open voor twee- en vierzitters van de bouwjaren 1947 tot en met 1965. Op de inschrijflijst prijken 50 namen en het is ondoenlijk om een winnaar te voorspellen. Van Ford Falcon tot Mini Cooper, van Alpine Renault tot Chevrolet Corvette, dikke bakken tegen watervlugge sportwagentjes, het belooft een boeiende strijd te worden. 
Het NK GTTC is het Nederlands kampioenschap voor toerwagens en GT’s gebouwd tussen 1966 en 1981. Vooraan gaat het meestal tussen de Porsches en de Fords, maar wie weet zorgt een ander merk deze keer voor een verrassing. In de kleine klasse is de vloot Mini’s gegroeid, maar of ze de Simca’s kunnen bijhouden is de vraag. 
De historische autosport blijft groeien en de jongste loot aan de boom is het Interstate HARC NK 82-90. Elders in dit HARC Journaal leest u er meer over. “Wat moeten die nieuwe auto’s bij ons?” horen we wel eens zeggen, maar toen de HARC in 1976 begon met het organiseren van races, mocht je komen rijden met een auto uit 1965, die was toen dus 11 jaar oud. En 1990 is inmiddels alweer 27 jaar geleden! Kortom, dit zijn absoluut geen nieuwe auto’s, het werd hoog tijd en dat blijkt ook, want de inschrijflijst begint aardig gevuld te raken. 
Wij zijn dit weekend heel blij met het bezoek van onze Belgische vrienden van de BRAVO, die bij ons komen racen in het NK GTTC en NK 82-90. 
Speciale aandacht willen we besteden aan onze hoofsponsor State of Art. Al jaren is deze firma een trouwe steun en toeverlaat van de HARC. Zij hebben dit jaar een feestje te vieren en we zijn zeer verheugd dat ze ervoor gekozen hebben dat te doen tijdens onze HZT, die daarom de State of Art Historic Zandvoort Trophy heet. Iedereen kan meedelen in de feestvreugde, want State of Art zal in de paddock een twintigtal bijzonder fraaie Porsches tonen uit hun State of Art Classic Porsche Collection, waaronder natuurlijk de zeldzame 550 Spyder.
In die paddock zal sowieso een hoop te doen zijn, dankzij de samenwerking met 402Automotive. Zij zorgen voor een grote opkomst van clubs en klassiekerbezitters, met onder meer een concours d’élégance, de mogelijkheid om met de klassieker op het circuit te rijden, muziek en entertainment en diverse bedrijven die hun producten laten zien en verkopen. Daar gaan naar verwachting vele honderden liefhebbers met hun klassieker op afkomen! Meer info is te vinden op de website www.historiczandvoorttrophy.nl, maar let op, als HARC-lid hoeft u geen kaarten te bestellen, want u krijgt zoals gebruikelijk een e-ticket toegestuurd.

 

Delen
Partner
State of Art menswear
Hoogtepunt van het jaar
Historic Grand Prix
Vrienden van de HARC

HARC Journaal in RTL GP Magazine

In het HARC Journaal leest u prachtige verhalen over de historische autorensport van vandaag en toen.
Het HARC Journaal verschijnt tweemaandelijks in RTL GP Magazine.

HARC Journal