1. HARC NK 82-90
  2. Hoogtepunten en dieptepunten voor de Nederlanders op de Oldtimer Grand Prix

Hoogtepunten en dieptepunten voor de Nederlanders op de Oldtimer Grand Prix

Het is maar een paar uurtjes rijden vanaf de grens, maar toch kwamen er niet veel Nederlanders in actie op de Oldtimer Grand Prix. Maar sommigen zorgden wel voor de krantenkoppen. In positieve zin liet Nicky Pastorelli zich gelden, die er een spannende race van maakte in de Masters Gentlemen Drivers. Kevin Abbring had juist de grootste pech die je je kunt voorstellen: al in de kwalificatie ging zijn Audi A4 STW in vlammen op…

90 minuten lang zat Pastorelli in de Ferrari 250 GTO/64 van Roelofs Engineering de Shelby Cobra Daytona Coupé van Julian Thomas en gelegenheidsteamgenoot Andy Wolfe op te jagen, maar hij kwam er niet langs. Na afloop liet hij weten dat hij normaal gesproken baalt als hij tweede wordt, maar dat hij hiervan iedere minuut had genoten. In de FIA Masters Historic Sports Cars zat het helaas tegen voor Pastorelli. Daarin belandde hij met de 365 GTB/4 Daytona naast de baan, met een uitvalbeurt tot gevolg.

Roelofs was wel weer succesvol met de 330 GTO die was meegenomen voor Mike Martin: de Duitser won er op vrijdagmiddag een totaal verregende eerste wedstrijd van de Gentle Driver’s Trophy mee.

Voor Kevin Abbring was het weekend echter gauw klaar. Hij was van plan om de vloer aan te vegen met het hele Tourenwagen Classics-veld, zo zei hij strijdbaar, maar zijn Audi A4 STW vatte al tijdens de kwalificatie terminaal vlam: het halve rechte stuk stond op een gegeven moment onder de rook. Abbring had nog in een andere Audi kunnen stappen die door zijn team Nothelle Tuning was geprepareerd, maar de race liep door twee safety cars en een rode vlag op een debacle uit.

Floris Jan Hekker deed intussen prima van zich gelden in de twee races om de FIA Lurani Trophy voor Formule Juniors – die er ook op de Historic Grand Prix weer bij zijn. In zijn Rayberg FJ finishte hij als derde en tweede in zijn klasse, met een tweede plaats in het opgetelde klassement als eindresultaat. Bart Uiterwaal gaf met zijn Mustang intussen zoals elk jaar acte de présence in de AvD-Tourenwagen- und GT-Trophäe. Aan de finish was een 30e plaats zijn deel.

Nu is het nog drie weken aftellen voordat een groot deel van het OGP-programma ook op onze eigen HGP aan de start verschijnt. Onder de toeschouwers zaten wél vele Nederlanders, die op het zeer goed bezochte Duitse evenement een voorproefje namen op de Historic Grand Prix.

 

Deel dit artikel

Sponsoring

Nog geen HARC lid?

  • Weekend Toegangskaart & Programmaboek Historic Grand Prix

  • Ontvangst in HARC-hospitality

  • Jaarabonnnement (6 uitgaven) RTL GP Magazine

  • Toegangskaart International Amsterdam Motorshow RAI, 3 t/m 7 april

  • Gereduceerd tarief Vrijrijden dagen tot € 80.-

  • Toegangskaart voor alle door de HARC zelfstandig georganiseerde evenementen

  • Korting contributie bij meer personen op hetzelfde adres 50%

  • Korting contributie als u nieuw HARC-lid aanbrengt vóór 12 maart 2019

  • 10% korting op HARC kleding